שאלות ותשובות
הצג את התוכן של כל השאלות והתשובות
שאלה:
1. מהו תהליך רישום של חברה למגנא?
|
תשובה: יש למלא טפסי רישום ראשוני למגנא ע"פ סוג הישות. הטפסים נמצאים באתר הרשות (טפסי רישום). את הטפסים החתומים במקור יש לשלוח בין השעות 08:00-16:00 למשרדי הרשות בתל אביב (רחוב מונטפיורי 35 כניסה ב' קומה 3) או בירושלים (רחוב כנפי נשרים 24 גבעת שאול), ולציין על המעטפה – עבור מחלקת מערכות מידע - אדמיניסטרציה. לאחר שהטפסים מתקבלים ברשות ישלחו האישורים באמצעות הדוא"ל למורשי החתימה, ובנוסף לתיבת החברה במערכת יעל.
שאלות בנושא הרישום ניתן לשלוח למייל magna_administration@isa.gov.il.
|
שאלה:
2. אם לחברה אין יו"ר דירקטוריון או מנכ"ל לחתום על טפסי הרישום מי יכול לחתום במקומם?
|
תשובה: כפי שתקנה (41 ב) לתקנות ניירות ערך (חתימה ודיווח אלקטרוני), התשס"ג – 2003 קובעת "הבקשה תיחתם בשם התאגיד המדווח בחתימה ידנית של יושב ראש הדירקטוריון ושל המנהל הכללי או של דירקטור שהדירקטוריון הסמיך במקום אחד מאלה לצורך חתימה על הבקשה, בציון שמות החותמים ותפקידם בתאגיד". לפיכך, יש לצרף לטפסיי הרישום הסמכה חתומה של הדירקטור שחתום על המסמכים.
|
שאלה:
3. כיצד עלי להירשם למערכת יעל?
|
תשובה: א. מורשה חדש שמבקש להירשם למגנא ולמערכת יעל ידווח 301 ויבחר באפשרות של רישום למערכת מגנא + מערכת יעל. האישור להנפקת טוקן ישלח באמצעות דוא"ל. ב. מורשה מגנא קיים בחברה ידווח טופס 301 וייבחר באותה האפשרות של רישום למערכת מגנא + מערכת יעל. אין צורך באישור. ניתן להיכנס למערכת יעל כשעה לאחר הדיווח. ג. מורשה חדש למערכת יעל בלבד יבקש ממורשה מגנא קיים לדווח עבורו טופס 301 ובו יבחר את האפשרות של רישום למערכת יעל בלבד. האישור להנפקת טוקן ישלח באמצעות דוא"ל, ולתיבת החברה במערכת יעל.
|
שאלה:
4. כיצד רושמים מורשה חדש למגנא?
|
תשובה: מורשה מגנא קיים בחברה
ידווח עבור המורשה החדש טופס 301 – "בקשה להוספת/גריעת מורשה חתימה אלקטרונית
לגורם מדווח". המורשה החדש יקבל בדוא"ל אישור שאיתו עליו לגשת לחברת
קומסיין להנפקת התעודה. האישור נשלח גם לתיבת החברה במערכת יעל.
|
שאלה:
5. מה עלי לעשות כדי לקבל אישור לחידוש תעודה (ע"ג טוקן)?
|
תשובה: מורשה מגנא קיים צריך לשלוח טופס 311 – "בקשה לחידוש תוקף התעודה האלקטרונית ורישומו של מורשה חתימה אלקטרונית לגורם מדווח". האישור יישלח לדוא"ל של המורשה וגם לתיבת החברה במערכת יעל. במידה והתעודה של המורשה כבר לא תקפה, ואין באפשרותו לדווח במגנא, אזי מורשה מגנא אחר מהחברה ידווח את הטופס עבור המורשה שצריך חידוש.
|
שאלה:
6. הטוקן שלי ננעל, מה עלי לעשות?
|
תשובה: יש לפנות לקומסיין (בטלפון 03-6443620) על מנת לנסות ולשחזר את הסיסמא. במידה ולא ניתן לשחזר סיסמא עליך להנפיק תעודה מחדש.
|
שאלה:
7. כיצד מבצעים שינוי של תאגיד מדווח לתאגיד ברישום כפול (חברה דואלית)?
|
תשובה: טרום הגשת הבקשה להפוך לתאגיד ברישום כפול במגנא, יש לוודא כי החברה סיימה את חובותיה בדיווח כתאגיד מדווח. לאחר מכן, יש למלא את הפרטים בטופס רישום ראשוני לחברה ברישום כפול ולרישום מורשה דיווח באנגלית (לפתיחת הטופס לחץ כאן). הפרטים בטופס הרישום חייבים להיות של מורשי מגנא קיימים בחברה. אין צורך לחתום על הטפסים. את הטפסים יש לשלוח לרשות בדוא"ל, על מנת שהשינוי יעודכן במערכת. לאחר העדכון, יש להיכנס לאתר הדיווח לבדוק שניתן לראות טפסי C ושניתן לדווח טופס C999.
|
שאלה:
8. כיצד להירשם למערכת הצבעות?
|
תשובה: הצבעה במערכת יכולה להיעשות על ידי מספר מזהה וקוד גישה שמתקבלים מחבר הבורסה. הרשמה כמצביע מורשה מיועדת למשקיעים מוסדיים או משקיעים שמשתתפים בהרבה אסיפות. ישות מפוקחת ע"י הרשות תירשם על ידי דווח טופס 301 עבור מורשה הגישה למערכת שאותו הסמיכה. בטופס תבחר הוספת מורשה למערכת הצבעות בלבד. ישות לא מפוקחת ע"י הרשות תירשם על ידי שליחת טופס פ301 (לפתיחת הטופס לחץ כאן) עבור מורשה הגישה למערכת אותו הסמיכה.
|
שאלה:
9. האם החברה המזמנת יכולה לראות את ההצבעות שבוצעו לפני מועד האסיפה? וכיצד החברה המזמנת מקבלת את תוצאות ההצבעות שבוצעו דרך מערכת הצבעות?
|
תשובה: תוצאות ההצבעות שבוצעו דרך מערכת ההצבעות החברה המזמנת מקבלת 6 שעות לפני מועד האסיפה הפיזית. הן מגיעות בקובץ אקסל לתיבת מערכת יעל של החברה.
|
שאלה:
10. למי עלי לפנות אם יש לי בעיה טכנית?
|
תשובה: בשאלות בנושאים טכניים כמו דיווח נכשל, בעיה בכניסה למערכת, עזרה בהתקנה וכו' יש לפנות למוקד התמיכה שמספרו 077-2238333. לשאלות בנושא PDFSKY יש לפנות למספר 077-220-1165 שלוחה 3. לשאלות בנושא טוקן ו/או תעודה יש לפנות לקומסיין בטלפון 03-6443620
|
שאלה:
11. כיצד אני מעדכן פרטים שלי כחותם?
|
תשובה: פרטי החותם, שמופיעים בתחתית דיווחי החברה, ניתן לעדכן בטופס 300.
|
שאלה:
12. כיצד אני מעדכן את פרטי החברה?
|
תשובה: פרטי החברה, המופיעים בראש טופס הדיווח, ניתן לעדכן בטופס ייעודי לעדכון פרטים (ת100, C100, ק011, נ011, ח012, י009, מ009, ש009, ב003, ס011, ז045, ד100, א100.
|
שאלה:
13. האם ניתן להנפיק תעודה על טוקן של מורשה שעזב את החברה?
|
תשובה: כן. ניתן לקחת את הטוקן של המורשה שעזב ולהנפיק עליו תעודה חדשה למורשה חדש. שים לב! אין להמשיך לדווח בטוקן של מורשה חתימה אלקטרונית שעזב את החברה!
|
שאלה:
14.תוך כמה זמן מתקבלים אישורים?
|
תשובה: בקשות יטופלו עד 7 ימי עסקים.
|
|
|
|